6 съвета за пълноценен сън

6 съвета за пълноценен сън

Здравословният сън е от ключово значение за качеството ни на живот. Да имаме здравословни навици за почивка означава добра „сънна“ хигиена.
Опитвайте се да спазвате следните съвети ежедневно:

1. Придържайте се към еднакъв режим на лягане и ставане, дори през уикендите.

Това помага да регулирате биологичния си часовник, да заспите по-бързо и да не се будите през нощта.


2. Спазвайте релаксиращ ритуал преди лягане
.

Спокойните,рутинни занимания вечер далеч от ярки светлини и силни звуци „отделят“ времето за сън от активностите, които причиняват вълнение, стрес или безпокойство, които от своя страна са основните причини за лош сън.

3. Ако заспивате трудно, избягвайте дрямките, особено следобед.

Те може да Ви носят нужната енергия през деня, но и да Ви накарат да броите овце с часове докато се отпуснете вечер и заспите.

4. Бъдете физически активни.

Интензивните тренировки са най-добрият вариант, но дори леките упражнения ежедневно ще спомогнат за добрия Ви сън. Винаги намирайте време дори за 15-минутна разходка.

5. Погрижете се за спалнята си.

Създайте условията, необходими за пълноценен сън. Температурата на стаята трябва да бъде между 19-22 градуса. Желателно е максимално да шумоизолирате помещението,в което спите,за да избегнете всевъзможните звуци,които биха могли да Ви събудят. Светлината трябва да е минимална или най-добре липсваща ,затова помислете за покупка на плътни завеси или външни щори. Помислете за всички разсейващи фактори, включително хъркането на партньора си. Ако се налага, използвайте маска за очи, слушалки, машина за „бял шум“, овлажнители, вентилатори и др.

6. Спете на удобно легло.

Уверете се в качеството на матрака, възглавницата и спалното бельо и не правете компромиси с удобството. Средният „живот“ на един матрак е около 5-6 години, а най-качествените достигат 8-9 години. Инвестирайте в противоалергичен, антиакарен матрак с оптимална опора за тялото. Инвестицията ще Ви се върне стократно под формата на спокоен сън и и добро здраве.

Добрият сън е билетът ни за дълголетието!

Оставете коментар